ضوابط - مدرسه پاييزي كسب و كار

  • ضوابط

    ضوابط ارسال ویدئو

    ایده پردازان محترم موظف به تهیه و ارسال فیلم ۳ دقیقه ای با قوانین ذیل می باشند.

    بدیهی است ویدئوهای خارج از این چارچوب مورد ارزیابی قرار نمی گیرند.

    ۱- ویدئوی ارسالی باید ارائه ای از MVP تهیه شده توسط ایده پرداز باشد.

    ۲- ویدئوی ارسالی حداکثر ۳ دقیقه باشد.

    ۳- استفاده از موزیک متن در ویدئو مجاز نمی باشد.

    ۴- زبان مورد استفاده تمام ویدئو باید فارسی یا انگلیسی باشد.

    ۵- ویدئوها به فرمت MP4، FLV و MPEG ارسال گردد.

    ۶- حداکثر حجم مجاز ویدئوی ارسالی ۱۰ مگابایت می باشد.

     

    محصول حداقلی(MVP) چیست؟

    فرض کنید می خواهید محصول تولید نشده خود را ارائه و میزان استقبال عمومی مشتریان از آن را ارزیابی کنید. این کار را می توانید در قالب یک ارائه خوب از توجیه فنی، اقتصادی و مزیت نسبی محصول خود انجام دهید. این ارائه می تواند به اشکال مختلفی اعم از ساختن یک پاورپوینت، وب سایت، کاتالوگ، ویدئو یا اپلیکیشن انجام شود. اگر محصول حداقلی شما یک ویدئو است، همان را ارسال کنید و اگر به شکل دیگری است، از آن با توضیحات کافی فیلم تهیه کنید و ارسال نمایید.

    مثالهایی از محصول حداقلی:

    وب سایت دراپ باکس(Drop Box): در سال ۲۰۰۷ میلادی، آرش فردوسی و دریو هاستون، بنیان گذاران این سایت، قبل از اقدام به پیاده سازی محصولشان، با انتشار این ویدئوی ۲ دقیقه ای و نشان دادن ارزش پیشنهادی، میزان علاقمندی کاربران به ایده خود را سنجیدند. MVP آنها ۷۵۰۰۰ درخواست استفاده از محصولی که هنوز وجود نداشت را به همراه داشت!

    سایت زاپوس(Zappos): موسس این فروشگاه آنلاین کفش، نیک سوینگ مورین، سال ۱۹۹۹ که می خواست ایده فروش کفش از اینترنت را اجرایی کند، نگران بود که مردم آن را نپسندند. چون در آن زمان استفاده از اینترنت به صورت فعلی و به گستردگی امروز نبود. او برای امتحان و اطمینان از پذیرفته شدن ایده اش، یک وبسایت بسیار ساده ساخت و به جای خرید و انبار کردن کفش که ممکن بود تبدیل به یک ضرر مالی شود، با چند فروشگاه کفش محلی توافق کرد تا عکس کفش ها را در سایت خود قرار دهد، در صورت درخواست مشتریان، کفش را با قیمت کامل از فروشگاه ها تهیه کرده و برای مشتری ارسال کند. پس از اینکه او از نیاز و پذیرش افراد مطمئن شد، اقدام به گسترش وبسایت خود نمود.

    محصول حداقلی نسخه ای از محصول جدید است که به یک تیم کمک می کند حداکثر میزان یادگیری معتبر در مورد مشتریان را با حداقل تلاش به دست آورد. در واقع MVP، حداقل چیزی است که می توانیم آن را به مشتری نشان دهیم و بازخوردها را مشاهده کنیم. سپس بر اساس این بازخوردها درستی یا نادرستی فرض های خودمان را بسنجیم. بنابراین MVP الزاما یک نسخه اولیه یا ناقص از محصول نهایی نیست.

    در تولید محصول حداقلی به سوالات زیر پاسخ دهید:

    – مشکل چیست؟چه مشکل یا مسأله ای شما را ترغیب به این ایده پردازی نموده است؟

    – ایده شما برای رفع مشکل کدام است؟ ایده شما خلاقیت قابل پیاده سازی دارد یا دارای مزیت نسبی است؟

    – مزیت رقابتی شما در مقایسه با آنچه رقبای شما عرضه کرده اند، چیست؟

    – تخصص های مورد نیاز در ایجاد تیم مورد نیاز ایده شما کدام است؟

    – در جهت برندسازی چه کاری می توانید انجام دهید؟ (انتخاب نام مناسب برای ایده یا تیم، مزیت تیم شما در تسهیل گری و دسترسی آسان و … می تواند در برندسازی به شما کمک کنند.)

    تاریخ ارسال : ۱ آذر ۱۳۹۵